GÜNLÜK DERS PLANI
Sınıf: Böte-3
Süre: 60 dk
Dersin Konusu: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
Dersin Konusu: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
Amaçlar ve Kazanımlar :
Amaç: Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeyi tanıma.
Kazanım:
- Alternatif
Ölçme ve Değerlendirmeyi kendi cümleleriyle tanımlayabilme
- Alternatif
Ölçme ve Değerlendirmenin işlevini açıklayabilme
- Alternatif
Ölçme ve Değerlendirmenin ne işe yaradıklarını açıklayabilme
Amaç: Alternatif Ölçme ve Değerlendirmenin
eğitimdeki önemini kavrama.
Kazanım: Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeyi eğitimde
etkin kullanabilme.
Amaç: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme ve
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme arasındaki farkı kavrayabilme.
Kazanım:
- Öğretim
etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin kullanımına örnekler verir.
- Geleneksel
ölçme ve değerlendirme ve alternatif ölçme ve değerlendirme arasındaki
farkları açıklayabilir.
Yöntem ve Teknikler:
Sözlü Anlatım, Oyunlaştırılmış
Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi, Rol Oynama
Kullanılan Araç Gereçler:
Bilgisayar, Akıllı
Tahta, sunum materyali, Oyunlaştırılmış Soru-Cevap kartları
Öğrenme – Öğretme Etkinlikleri:
Dikkat Çekme:
Derse başlamadan önce sınıf selamlanır. Daha sonra grup üyeleri
tanıtılır. Konu hakkında sınıf bilgilendirilir. Konu hakkında ön bilgi olup
olmadığı kontrol edilmek amacı ile sorular sorulur. Daha sonra “Hep birlikte Alternatif Ölçme ve Değerlendirme konusunu
daha yakından inceleyeceğiz.” diyerek konuya giriş yapılır.
Güdüleme :
Hedef kitlesinin yaş grubu ve eğitim aldıkları bölüm göz önünde
bulundurulduğunda sunumda kullanılan materyaller ile öğrencinin ilgisi konuya
çekilir. Bugünkü dersi dikkatle dinledikleri takdirde ders sonunda yapılan
uygulamada kazanan tarafın ödüllendirileceği söylenerek öğrencilerin derse daha aktif bir şekilde
katılımı sağlanır.
Dersin işlenişi :
- Öğrencilere konu hakkında bilgilerinin olup
olmadığının sorulması
- Eğer varsa öğrenciden açıklamasını istemesi
- Genially
programı üzerinden hazırlanan sunu ile derse giriş yapılır.
- Daha önce hazırlanıp bloğa yüklenen drama ve
röportaj örnekleri derste öğrencilere aktarılır.
- Öğrencilere
içeriği daha önceden hazırlanmış olan oyunlaştırılmış soru-cevap hakkında
bilgi verilir.
- Sınıf
gruplara ayrılır.
- Grupların
kendilerine lider seçmesi istenir.
- Daha önceden hazırlanmış olan sorular tanılayıcı dallanmış ağaç tekniğiyle sınıfa sunulur.
- Finale çıkan iki grup arasında final turu
yapılır.
- Finalden
galip çıkan grup ödüllendirilir.
- Son değerlendirmeler yapılır.
- Öğrencilere teşekkür edilerek ders bitirilir.
Değerlendirme:
Öğrencilere Alternatif Ölçme ve
Değerlendirme konusunu ile ilgili derste anlatılan bilgilerin tekrarı
niteliğinde birkaç soru sorulur. Örneğin; “Alternatif Ölçme ve Değerlendirmede hangi yöntemleri kullanabiliriz?”
Verilen cevaplara uygun dönüt ve pekiştireçler verilir.
Oyunlaştırılmış soru-cevap ile öğrencilerin konu hakkında edindikleri
bilgiler değerlendirilir. Tün sınıfın oyuna katılması ile derste öğrendiklerini
pekiştirme olanağı tanınır. Dersin sonunda ise yapılan uygulama için tüm sınıfa
teşekkür edilir. Daha detaylı bilgi edinmek isterlerse
omb301isimsizler.blogspot.com adresinden ders hakkında daha fazla bilgi
edinebilecekleri söylenerek ders sona erdirilir.
GENEL ÖZET:
Derse
başlarken öğrencilerin dikkatini çekmek amacıyla öğrencilere konu hakkında
bilgilerinin olup olmadığının sorulur. Bu konunun sürekli meslek hayatımızda
sürekli karşımıza çıkacağı söylenir. Daha sonra sunum materyali açılır ve alternatif
ölçme ve değerlendirme öğrencilere kısaca tanıtılır. Sunum bittikten sonra
oyunlaştırılmış soru-cevap ile konu hakkında ufak bir değerlendirme yapılır.
Değerlendirme uygulaması olarak Google form üzerinden hazırlanan ufak bir
alternatif değerlendirme aracı ile öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri
beklenir. Bu şekilde öğrencilerin konu hakkında edindikleri bilgilerin daha
kalıcı olması beklenerek ders bitirilir.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi:
Derste anlatılan Alternatif Ölçme
ve Değerlendirme her ders alanında yaygın bir şekilde kullanılabilir. Her ders
bölümünde değerlendirme kısmında Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
tekniklerinin kullanımının öğrenciler ve öğretmenler açısından hayatlarına
alınması sağlanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder