RAPOR

Rapor 1:

    13.11.2017/ Pazartesi
İlk toplantımızı gerçekleştirdik. Herkes konu hakkındaki görüşlerini belirtti. Stratejiler hakkında konuşuldu. Materyallere göre üstünkörü görev dağılımı yapıldı. Teknikler hakkında konuşuldu. Ölçme değerlendirme için alternatifler konuşuldu. Uzman görüşüne başvurabileceğimiz noktalara değinildi.
Blog oluşturup oluşturmama fikri üzerinde tartıştık.
emaze slaytshare, edpuzzle, blogger, kahoot, goanimate, pichoachart, eğitim çantası gibi uygulamaların kullanılabilirliği tartışıldı. Anlatım ve görev dağılımları için gruplar oluşturuldu.
Şule Okumuş & Uğur Onay à röportaj, kahoot
Engin Koçkar & Mustafa Yorulmaz à afiş, ders planı
Fatih Güngör & Fatıma Sehla Ertan à ders planı, sunu
Muhammet Ali Akgöz & Şevval Derelioğlu & Gizem Dönmez à röportaj, googleform
Grup üyeleri konu hakkında derin bir araştırma yapmaya başladı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.

16.11.2017 tarihinde bir sonraki toplantıyı gerçekleştirme kararı alındı.

Rapor 2:
16.11.2017/ Perşembe
İkinci buluşmamızı gerçekleştirdik. Sununun yapılacağı site “Genial.ly” olarak kararlaştırıldı. Konu hakkındaki örnek sunulara, yazılara ve makalelere bakıp fikir edindik. Eldeki konuları gözden geçirip sunu için hangilerinden faydalanabileceğimiz hakkında çalışma yaptık.
Drama yapıp yapmama konusu tartışıldı ve drama yapılması konusunda ortak karara varıldı. Drama içeriği ve senaryosu kaba taslak tasarlandı.
Drama senaryosunun hazırlanması Muhammet Ali Akgöz, Şevval Derelioğlu ve Gizem Dönmez arkadaşlarımız gönüllü oldu.
Drama senaryosunun tartışılması ve son şeklini alması için 20.11.2017 tarihinden tekrar görüşme kararı alındı.
Tüm bu verilerin paralelinde oluşturulabilecek sorularla ilgili fikir oluşturulmaya başlandı.
Teknik olarak tartışmaya ve soru-cevap tekniklerinin kullanılabileceğine karar verildi.
Röportaj için 17.11.2017 tarihine Vahide Can hocamızla bir görüşme ayarlandı.
Konu hakkında anket oluşturma fikri öne sürüldü.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
21.11.2017 tarihinde bir sonraki toplantıyı gerçekleştirme kararı alındı.

Rapor 3:
21.11.2017/ Salı
Üçüncü toplantımızı gerçekleştirdik. Röportaj soruları hakkında tartışıp, sorular oluşturuldu. Vahide Can hocamıza sorulacak soruların şunlar olmasına karar verildi:
1)Alternatif ölçme-değerlendirme nedir?
2)Bir uzman olarak değerlendirmede hangi teknikleri kullanıyorsunuz?
3)Geleneksel ölçme değerlendirme ile alternatif ölçme değerlendirme arasındaki farklar nelerdir?
4)Sizce bizim akranlarımızda hangi teknik daha etkili olur?
5)Sizce alternatif ölçme değerlendirme yöntemini nasıl yaygınlaştırabiliriz?
Drama konusu olan geleneksel öğrenci tipi ile alternatif öğrenci tipi arasındaki farklar kararlaştırılarak rol dağılımları yapıldı.
Grup içi görev dağılımları bazı aksaklıklardan dolayı değiştirildi.
Şule Okumuş & Uğur Onay à Afiş
Engin Koçkar & Fatıma Sehla Ertan à Sunu, uygulama teknikleri
Gizem Dönmez & Şevval Derelioğlu à Ders planı, Uygulama tekniği
Fatih Güngör & Muhammet Ali Akgöz & Mustafa Yorulmaz à Röportaj, picdocart, zaman çizelgesi
Teknik hakkında birkaç fikir olmakla birlikte tekniğin cumaya kadar belirlenmesi kararlaştırıldı.
Dramayı çekmek için 29.11.2017 tarihinde toplanma kararı alındı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
Bir sonraki toplantı tarihi ise 28.11.2017 olarak belirlendi.

Rapor 4:
28.11.2017/ Salı
Dördüncü toplantımızı gerçekleştirdik. Fatih Güngör, Engin Koçkar ve Mustafa Yorulmaz arkadaşlarımız gelemeyeceklerini haber vererek toplantıya katılamadılar.
Çalışma takvimi taslağı oluşturuldu.
Eksik kalan grup içi haftalık değerlendirme formları dolduruldu.
Yöntem-teknik için son karara varmak üzere hafta sonuna görüşme kararı alındı.
Blog oluşturuldu. Oluşturulacak sayfalar ve içeriklerinin nelere olacağına dair çalışmalar tamamlandı.
Blog adresimiz: omb301isimsizler.blogspot.com.tr
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
29.11.2017 tarihinde drama için buluşmak üzere toplantı sona erdi.

Rapor 5:
29.11.2017/ Çarşamba
Beşinci toplantımızı gerçekleştirdik. Toplantımızın ana amacı drama videosunu çekmek. Çekemden önce senaryonun son bir defa üzerinden geçildi. Drama için rol dağılımları tekrardan tartışılıp son hali verildi.
Dramada geleneksel ve alternatif öğrenci modelleri vurgulanacak uygulamalar seçildi.
Geleneksel öğrenme modelinde öğretmen sınıfa girdiği gibi öğrencileri sınava tabii tutacağını söyleyip klasik yollarla bir sınav gerçekleştirdi.
Alternatif öğrenme modelinde ise öğretmen geçen hafta yapılan sınavın değerlendirmesi üzerinde durdu. Öğrencilerden farklı çözümler isteyerek akran değerlendirmesi ile öğrenmeyi çeşitlendirdi. Dersin sonunda öğrencileri ihtiyaçları ve beklentileri hakkında sorular alıp bunlara çözümler üreteceğini belirtti.
Dramada öğretmen rolünü Fatih Güngör arkadaşımız oynadı. Muhammet Ali Akgöz arkadaşımız ise kameraman görevini üstlendi. Kalan grup üyeleri de sınıf öğrencileri rolünü üstlenip sınıf ortamını canlandırdı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
1.12.2017 tarihinde öğretmenimiz Zekiye Doğan ile görüşmek için söz alındı.

Rapor 6:
7.12.2017/Perşembe
Altıncı toplantımızı gerçekleştirdik. Sona doğru yaklaştığımız için videolar, röportaj, afiş ve sunu genel gözden geçirilip gereken değişiklikler yapıldı. Ölçme değerlendirme soruları, oyun senaryosu tartışılıp hazırlandı. Blog ile gerekli değişiklikler ve tasarım tamamlandı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
Son bir değerlendirme ve prova yapmak için 10.12.2017 tarihinde son kez toplanma kararı alındı.

Rapor 7:
10.12.2017/Pazar
Son toplantımızı gerçekleştirdik. Oluşturulan afiş, raporlar, ders planı, görsel materyal ve videolar ve röportaj son halini aldıktan sonra bloğa aktarıldı. Final değerlendirme sorusu ve oyunlaştırılmış değerlendirme soruları tamamlanıp, gereken grafikler ve materyaller oluşturuldu.
Sunu süresi ayarlandı. Sunumun gidişatı üzerinde son bir ayarlama yapıldı.
Dosya tamamlandı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog Özel Öğretim Yöntemleri dersi kapsamında hazırlanmıştır. Grup Adı:  İsimsizler                                       Sunum Tarih...