13.11.2017/
Pazartesi
İlk toplantımızı gerçekleştirdik. Herkes konu hakkındaki
görüşlerini belirtti. Stratejiler hakkında konuşuldu. Materyallere göre
üstünkörü görev dağılımı yapıldı. Teknikler hakkında konuşuldu. Ölçme
değerlendirme için alternatifler konuşuldu. Uzman görüşüne başvurabileceğimiz
noktalara değinildi.
Blog oluşturup oluşturmama fikri üzerinde tartıştık.
emaze slaytshare, edpuzzle, blogger, kahoot, goanimate, pichoachart,
eğitim çantası gibi uygulamaların kullanılabilirliği tartışıldı. Anlatım ve
görev dağılımları için gruplar oluşturuldu.
Şule Okumuş & Uğur Onay à röportaj, kahoot
Engin Koçkar & Mustafa Yorulmaz à
afiş, ders planı
Fatih Güngör & Fatıma Sehla Ertan à ders
planı, sunu
Muhammet Ali Akgöz & Şevval Derelioğlu & Gizem Dönmez
à röportaj, googleform
Grup üyeleri konu hakkında derin bir araştırma yapmaya
başladı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
16.11.2017 tarihinde bir sonraki toplantıyı gerçekleştirme
kararı alındı.
Rapor 2:
16.11.2017/
Perşembe
İkinci buluşmamızı gerçekleştirdik.
Sununun yapılacağı site “Genial.ly” olarak kararlaştırıldı. Konu hakkındaki
örnek sunulara, yazılara ve makalelere bakıp fikir edindik. Eldeki konuları
gözden geçirip sunu için hangilerinden faydalanabileceğimiz hakkında çalışma
yaptık.
Drama yapıp yapmama konusu tartışıldı
ve drama yapılması konusunda ortak karara varıldı. Drama içeriği ve senaryosu
kaba taslak tasarlandı.
Drama senaryosunun hazırlanması
Muhammet Ali Akgöz, Şevval Derelioğlu ve Gizem Dönmez arkadaşlarımız gönüllü
oldu.
Drama senaryosunun tartışılması ve
son şeklini alması için 20.11.2017 tarihinden tekrar görüşme kararı alındı.
Tüm bu verilerin paralelinde
oluşturulabilecek sorularla ilgili fikir oluşturulmaya başlandı.
Teknik olarak tartışmaya ve
soru-cevap tekniklerinin kullanılabileceğine karar verildi.
Röportaj için 17.11.2017 tarihine
Vahide Can hocamızla bir görüşme ayarlandı.
Konu hakkında anket oluşturma fikri
öne sürüldü.
Grup içi değerlendirme formları
dolduruldu.
21.11.2017 tarihinde bir sonraki
toplantıyı gerçekleştirme kararı alındı.
Rapor 3:
21.11.2017/ Salı
Üçüncü toplantımızı gerçekleştirdik. Röportaj soruları
hakkında tartışıp, sorular oluşturuldu. Vahide Can hocamıza sorulacak soruların
şunlar olmasına karar verildi:
1)Alternatif ölçme-değerlendirme nedir?
2)Bir uzman olarak değerlendirmede hangi teknikleri
kullanıyorsunuz?
3)Geleneksel ölçme değerlendirme ile alternatif ölçme
değerlendirme arasındaki farklar nelerdir?
4)Sizce bizim akranlarımızda hangi teknik daha etkili olur?
5)Sizce alternatif ölçme değerlendirme yöntemini nasıl
yaygınlaştırabiliriz?
Drama konusu olan geleneksel öğrenci tipi ile alternatif
öğrenci tipi arasındaki farklar kararlaştırılarak rol dağılımları yapıldı.
Grup içi görev dağılımları bazı aksaklıklardan dolayı
değiştirildi.
Şule Okumuş & Uğur Onay à Afiş
Engin Koçkar & Fatıma Sehla Ertan à
Sunu, uygulama teknikleri
Gizem Dönmez & Şevval Derelioğlu à Ders
planı, Uygulama tekniği
Fatih Güngör & Muhammet Ali Akgöz & Mustafa Yorulmaz à
Röportaj, picdocart, zaman çizelgesi
Teknik hakkında birkaç fikir olmakla birlikte tekniğin cumaya
kadar belirlenmesi kararlaştırıldı.
Dramayı çekmek için 29.11.2017 tarihinde toplanma kararı
alındı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
Bir sonraki toplantı tarihi ise 28.11.2017 olarak belirlendi.
Rapor 4:
28.11.2017/ Salı
Dördüncü toplantımızı
gerçekleştirdik. Fatih Güngör, Engin Koçkar ve Mustafa Yorulmaz arkadaşlarımız
gelemeyeceklerini haber vererek toplantıya katılamadılar.
Çalışma takvimi taslağı oluşturuldu.
Eksik kalan grup içi haftalık değerlendirme
formları dolduruldu.
Yöntem-teknik için son karara varmak
üzere hafta sonuna görüşme kararı alındı.
Blog oluşturuldu. Oluşturulacak
sayfalar ve içeriklerinin nelere olacağına dair çalışmalar tamamlandı.
Blog adresimiz: omb301isimsizler.blogspot.com.tr
Grup içi değerlendirme formları
dolduruldu.
29.11.2017 tarihinde drama için
buluşmak üzere toplantı sona erdi.
Rapor 5:
29.11.2017/ Çarşamba
Beşinci toplantımızı gerçekleştirdik. Toplantımızın ana amacı
drama videosunu çekmek. Çekemden önce senaryonun son bir defa üzerinden
geçildi. Drama için rol dağılımları tekrardan tartışılıp son hali verildi.
Dramada geleneksel ve alternatif öğrenci modelleri
vurgulanacak uygulamalar seçildi.
Geleneksel öğrenme modelinde öğretmen sınıfa girdiği gibi
öğrencileri sınava tabii tutacağını söyleyip klasik yollarla bir sınav
gerçekleştirdi.
Alternatif öğrenme modelinde ise öğretmen geçen hafta yapılan
sınavın değerlendirmesi üzerinde durdu. Öğrencilerden farklı çözümler isteyerek
akran değerlendirmesi ile öğrenmeyi çeşitlendirdi. Dersin sonunda öğrencileri
ihtiyaçları ve beklentileri hakkında sorular alıp bunlara çözümler üreteceğini
belirtti.
Dramada öğretmen rolünü Fatih Güngör arkadaşımız oynadı.
Muhammet Ali Akgöz arkadaşımız ise kameraman görevini üstlendi. Kalan grup
üyeleri de sınıf öğrencileri rolünü üstlenip sınıf ortamını canlandırdı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
1.12.2017 tarihinde öğretmenimiz Zekiye Doğan ile görüşmek
için söz alındı.
Rapor 6:
7.12.2017/Perşembe
Altıncı toplantımızı gerçekleştirdik. Sona doğru
yaklaştığımız için videolar, röportaj, afiş ve sunu genel gözden geçirilip
gereken değişiklikler yapıldı. Ölçme değerlendirme soruları, oyun senaryosu
tartışılıp hazırlandı. Blog ile gerekli değişiklikler ve tasarım tamamlandı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
Son bir değerlendirme ve prova yapmak için 10.12.2017
tarihinde son kez toplanma kararı alındı.
Rapor 7:
10.12.2017/Pazar
Son toplantımızı gerçekleştirdik. Oluşturulan afiş, raporlar,
ders planı, görsel materyal ve videolar ve röportaj son halini aldıktan sonra
bloğa aktarıldı. Final değerlendirme sorusu ve oyunlaştırılmış değerlendirme
soruları tamamlanıp, gereken grafikler ve materyaller oluşturuldu.
Sunu süresi ayarlandı. Sunumun gidişatı üzerinde son bir
ayarlama yapıldı.
Dosya tamamlandı.
Grup içi değerlendirme formları dolduruldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder